Saturday, January 8, 2011

Akak pun tak nak kalahhhh...

Bila ditya salah seorang kwn baik penulis yg bernama Syariah Hj. Awang, apakah perancangan thn baru beliau, jawabnya, "aku nak laser kulit muka aku spya pori2 lebih kecil". Dlm hati penulis berkata2, "oh, oklah". Sejujurnya, penulis tidak berasa apa2 memandangkan pekerjaannya sebagai seorang pramugari mmg sangat menuntut penampilan luaran yang cantik, jelita dan sempurna sebagai seorang wanita. Akan tetapi, pandangan penulis mula berubah setelah membaca nukilan adik "Angelina Juling" berkenaan memancing ikan besar, ohh.....penulis tidak boleh berdiam diri. Akak pun tak nak kalah. Akak pun perlu dan mesti kelihatan santek...Kalau tidak lebih santek pun, mesti sekurang2nya sama santek. Hahahaha. Lebih2 lagi sekarang adik Angelina Juling dan Pn. Anijah Miril seakan2 mahu merampas Abang R dari 'rangkulan'. Hahaha.

Oleh yang demikian, akak dah mengatur strategi. Sebelum kedatangan tahun baru, akak telah pun membuat rawatan mani dan padicure. Huhu. Berkilat2 kuku kakak. (Tiada gmbar dilampirkan memandangkan penulis tidak ingin dikomen berkenaan bentuk2 jari kakinya). Nmpak sgt terjaga walaupun perkara ini sering diabaikan oleh kebanyakan wanita. Tidak lupa juga, sebelum tirai 2010 dilabuhkan dan sebelum tirai 2011 dibuka, akak telah pun memanjakan badannya dengan urutan seluruh badan (kecuali urutan bahagian bukit dan lembah yang paling dalam) selama sejam. Hmmm...terasa lega dan segar satu badan, terutama bahagian bahu yg begitu penat sebelum ini.

Pada hari ke-7 tahun baru, akak membuktikan lagi azamnya agar tampil lebih santik dan lebih sihat. Akak pergi facial dan beli produknya sekali. (Hehe...dan lbh 3 bln tak pg dan teringat kata2 kak Izah sms berada di Mekah, kalau setakat pg facial tp tak guna produknya, manalah nak nampak kesan). RM 846.40 duit akak melayang. Tapi itu semua akak tak kisah. Yang penting di sini...AKAK TAK NAK KALAHHHH dengan mereka berdua...

Himpunan rawatan muka 'eksklusive'...

( Dari kiri: Essential Cleansing Solution, Dermal Clay Cleanser, Multi-Active Toner, Skin Hydrating Booster, Extra Firming Booster, Skin Renewal Booster, Active Moisturizer dan Solar Defense Booster SPF30 ).

Hehe...I'm preparing for the worst actually. What is it?. Biaqla rahsia for now. Kisah kat atas tu cuma gimik semata2.

4 comments:

Anonymous said...

yop.......... ko mmg yop..aku buat statement tu exclusive utk kau, bukan utk dipaparkan.. kui kui kui.. tapi apa pun, bagi aku, kau tetap jelita dihati ku... yg penting hati kena bersih.. kalau muka je lawa, tapi hati hitam tarakk guna woo... apapun, selamat berjuang utk pembersihan, selamat bersemangat baru, aku bersyukur dengan apa yg ada.. alhamdulillah.. aku dulu pernah guna dermalogica, tapi tak sesuaiiii sebab dia tak ada set penjagaan specific spt kulit berjerawat. diaorg nye range utk kulit normal, oily. so tak sesuaiii utk kulit muka makcik syariah nih.. so, aku tak guna pun, sesia je beli the whole range masa tu.. aku bg akak aku set tu. then.. aku terus jatuh cinta dengan satu produk.. better than this dermalogica.. apa pun.. all the best yopp... luv ya... syariah awang

Anonymous said...

Rupa2nya penulis agak tergugat kedudukan...disebabkan itu memulakan semula xtvt memanicure dan mepedicure. Apapun si pesaing akan terus cuba menarik perhatian sekurang2nya utk my bed partner...ha...ha....

Si Yoyop Bah... said...

Haha...apa produk tbaru yg lbih baik drpd Dermalogica tu?. SK II?. Tak pe la, aku dah tgk 3 org testimoni, kwn aku- muka mcm plastik, flawless,so beautiful. Lgpun aku dah consult beautician tu. Kalau ada apa2 masalah je, aku anytime boleh jumpa dia. Mudah2n takde masalah tak ngam dgn produk la nnt. Ko tau la, sblm ni aku tak penah peduli perkara2 mcm ni. Mana aku ada pki toner lps cuci muka. Now, it's the time to CHANGE!

Anonymous said...

Sesungguhnya Puan A mmg berkobar2 utk menepis segala dakwa dakwi drpd Hjh Sue Ela dan Miss Tourism. Tp, disebabkan Pn.A ingin menunaikan tanggungjwb mengemas umah, sapu habuk yg belum lg setebal 1 inci sebab mak mertua Pn.A nak dtg...hu...hu...berbalik kepada persoalan topik utama Demokrasi Dalam Cinta, Pn.A sebenarnya amat tertarik dengan rupa paras jejaka bernama R itu, kalau la (x ble ckp sebab setan akan merasuk minda bila kita mula ckp kalau la....he...he...)Pn A berharap agar wajah yg dah bersinar lagi terus bersinar Cikgu Sue Ela kelak menerima berita gembira. Pn A pun nak menyumbang simulasi dialog

Pak Leman (terpaksa diberi nama bg menguatkan cerita): Kat mana ko jmpa bini ko ni, Seman?
Seman:Jmpa kat Mekah, Pak Leman. Masalahnya, masa kat Mekah ari tu sya bermimpi berjumpa ngan seorang wanita yg cukup ayu. Bila balik M'sia, ingatkan berjumpa ngan wanita itu malangnya tak juga berjumpa.
Pak Leman: Abis tu?
Seman: Sya pun kahwin la ngan wanita yg sya jmpa di Mekah. Pengakhirannya sya berjmpa juga wanita yg sya mimpi, wanita tu yg merenjis ngan husband dier td tu pak leman, waaaaaaaaaaaaa
Situasi seterusnya di episod akan datang.....ha...ha....