Friday, September 25, 2009

Kerana Diriku Begitu Berharga...

Kerana diriku begitu berharga, maka layaklah ia diberikan ganjaran. Ganjaran pertama berupa kasut hitam Moreal berharga RM169.90 dan selepas diskaun 15%, harga barunya RM 144.40. Apa yang bagusnya jenama ni?. Sangat selesa di kaki. Dijamin kaki tidak akan melecet wp kasut dipakai pertama kali.


Ganjaran kedua berupa handbag Sembonia Flower Hobo asalnya berharga RM200 dan dijual pada harga RM150 dan dibeli daripada mudah.my. Menurut empunya tas tangan ini, ia belum lagi dipakai wp sekali dan merupakan hadiah dari kakaknya. Mengapa dijual?. Kerana she's not the flowery type.

Ganjaran ketiga merupakan rawatan Manicure & Pedicure. Sbnrnya baru hari ni berkesempatan mbuat rawatan kuku kaki dan tangan ini. Nak buat sblm raya, alahai...tak laratlah akak driving dgn jalan yg jammed dan panas terik serta berjerebu. Puas hati bila menatap jari jemari yg bebas kutikel, kuku yg berkilat dan kemerahjambuan. Awww!!!

Sebenarnya, semua ni persediaan untuk penyampaian APC nnt, di samping persediaan untuk menghadiri majlis kahwin seorang sahabat baik, Mejar(to be) Anijah Bte Miril serta rebranding and repackaging sebelum reunion dgn pakar Omega-3, Cik Jaime Yeoh. Dan sebenarnya, senarai ganjaran untuk empunya diri ini tidak akan terhenti KERANA DIRIKU BEGITU BERHARGA.

7 comments:

rambomadonna said...

Bestnya orang nak pegi APC siap mani dan pedi lagi. Aku time APC sedang balik bercuti di Kuching dan bagi tau pun 3 hari sebelum APC ... adakah!

Tapi akak terima jugak anugerah (dan cek) APC dengan hati terbuka. Memang selayaknya akak dapat anugerah itu ... 2 kali pulak tu. Sekali time M44 dan sekali time M48.

Si Yoyop Bah... said...

Haha. Sbnrnya teruk betul kuku kaki aku akibat penggunaan boot. Ada darah beku bawah kuku kaki dan ada jg kuku kaki yg berlapis2. Sbnrnya, makin kuat keinginan nak buat mani dan pedi slps direkomen buat rebranding dan repackaging baru.

Wah, 2x dpt APC. Itu yg aku jeles dgn ko. Tp mmg itu rezeki ko. Rezeki aku kat lain pulak kan?. Apa pun, wajib bersyukur dgn apa yg ada.

rambomadonna said...

Oh yes .... jangan lupa masukkan pakej umrah sekali yop. Kena include jgak elemen-elemen wanita solehah nie ya dalam pakej wanita muslimah. Jangan pulak ko berpurdah time kenduri si nijah.

Actually aku mau ketawa tgk jari kaki kedua ko yang lebih panjang dari ibu jari kaki. Tapi at least ko jenis kaki tirus ... berbanding kakiku yang berkelopak hehehe

Si Yoyop Bah... said...

hahaha. Kami semua adik beradik jari kaki mcm tu, kecuali k.Uji. Tu yg aku prefer kasut bertutup, dpt sembunyikan kekelakaran jari kaki tu.

sun ah said...

J mie..kaki berkelopak tuh camana? Kaki dan jari kaki aku plak....gemuk...
btw, itu pendapat oranglah.
pendapat aku..comel...
(angkat bakul naik lif..)
btw, congrats again for your APC, sue..

MiN said...

hahaahah.. lawak aku baca komen jaime ngan hang yop...

tapi wahhhh.. jaime 2 kali anugerah tuhhhhhhhhhhhhhh

Si Yoyop Bah... said...

Haha...Bukan nya ko tak tau Jaime kan?. Sya pun kata aku lawak, tp aku rasa Jaime lagi lawak, maklumlah dia Taiko...aku secretarynya je..