Thursday, December 30, 2010

InsyaAllah...InsyaAllah...I'll find the wayyyy....

Seperti tahun2 lps, bila buat azam tahun baru, penulis akan pastikan azam itu dilaksanakan dengan jayanya. Antara faktor kejayaan sesuatu azam itu biasanya adalah masa dan kewangan. Bagaimanapun, perlu diingat, manusia hanya mampu merancang namun Allah yg menentukan segalanya.

Perancangan MEGA penulis utk thn 2011 ialah:

1. K.A.H.W.I.N
Dgn sapa?. Bukan dgn Prince of Persia, ttp cukuplah sekadar dengan Prince of Taman Ria (PoTR). Hmm... baru mengenalinya 6 bulan. Ter'jumpa' kembali slps 16 tahun. Can U believe it?. Dia merupakan schoolmate semasa di sekolah menengah. Maklumat lanjut mengenai jejaka bertuah itu tidak akan didedahkan di sini. Bak kata Siti Nurhaliza, Biarlah Rahsia... Tunguuu........

2. SKYDIVE
Penulis ada terbaca "10 Most Incredible Things To Do Before You Die" dan perkara pertama dalam senarai itu ialah SKYDIVE. Penulis merancang untuk melakukan SKYDIVING sebaik pulang dari menunaikan Haji... Apakan daya, 'bateri' belum dicas sepenuhnya dan masih dalam keadaan batuk teruk. Jadi, rancangan itu terpaksa ditangguhkan. Nak buat kat mana?. Pattaya, Thailand. Maklumat lanjut www.skydivepattaya.com

3. Menakluki sekurang2nya 2 negara baru.
Setakat ini, penulis telah pun membeli tiket utk ke Vietnam pada bulan Mac. Belum ada rancangan lagi untuk negara yang kedua. Semuanya bergantung kepada perancangan nombor 1 di atas.

Tu je lah MEGA Plan utk thn depan. InsyaAllah... Mudah2n dapat dilaksanakan tanpa perlu dibawa ke tahun 2012. Amin... Perancangan yang tak seberapa MEGA mmg byk dan tak perlulah disenaraikan di sini. Kalau setakat plan nak kumpul duit RM10k setahun atau nak jadi orang yang lebih baik dsb tu azam yg biasa2 je bagi penulis. Apa pula azam anda tahun 2011 ni?

6 comments:

norzah said...

Hehehe I miss this before responding to your happy new year wish on my blog. Memang tegas sekali perancangan anti ( bunyi auntie lak, tak sedaplah!), dan ana kagum dgn ketegasan anda terhadap apa yg ingin dilakukan pada tahun mendatang.
Jgn lupa untuk buat pelan pelapis (alternative), Skydiving tu nampak lasak sekali, Apa tulang belakangnya sudah baik betul? Kalau masih renggang, jangan dulu. Esok nak skydive ke alam matrimoni, hehehe.

Si Yoyop Bah... said...

Haha..alhamdulillah, 100% sembuh. ;-P

sd. said...

Nak kawin ke?? waaa.. best nye!

rambomadonna said...

Teringat chatting kita bila ko mention your Prince of Persia, i confused antara The Sheikh, the Prince of Bangla and op kos ... Prince of Rasa Sayang hahaha ... yelah berkat doa yang tak henti2 di Jabbal Rammah, nah diberikan olehNYa pilihan yang international gitew. Moga ente tabah menduduki ujian ini hahaha

Si Yoyop Bah... said...

Ko bygkan aku seperti Juliana Banos, "Sesungguhnya aku keliruuuuu...tak tahu yg mana syatu". Hahaha. So bertepatanlah kan dgn status aku, "My Networking is going global now. I LIKE!".

norzah said...

Foiyo---sudah sampai taraf pilihan global! Aku tak sangka sampai begitu hebat, hjh Sue. Jangan lupa pesanan orang tua-tua: Lagu kembang jala ditebar lagi banyak terperangkap ikan liar. Kalau sudah sampai hemah untuk mengendalikan sebarang ikan dilaut dalam, go ahead. Jgan nanti kerana pari seekor Raja Seluang membolosi jaring.