Sunday, January 23, 2011

Yihaaa....Shopping spree...

Jumaat lps, aku memberi ganjaran kpd diri ku sendiri sbg tanda kemenangan kerana berjaya mengharungi hari2 mendatang di kala hati dirobek orang, dgn membeli sunglass. Mmg dah lama nak memiliki sunglass, dr tahun lps lagi. Tapi memandangkan ia bukan satu KEPERLUAN, cuma KEHENDAK, jadi pembeliannya selalu ditangguhkan. Bak kata abg R ketika aku tya, "apa yg perlu I buat spy tampil bergaya?", jwbnya, "Sunglass is a MUST for you to look stylo". Ehem..ehemm...

The models ... Sue Allen and Merlinda Banks

Aku berkenan sgt dgn satu sunglass jenama Ray Ban tu, sgt cantik, stylo & sporty. Malangnya tak sesuai utk bentuk muka aku yg agak bulat dan hidung yg agak pesek. Akhirnya slps mencuba pelbagai bentuk dan jenama, aku ambil sunglass Bonia, yg menurut kata Merlinda, sgt sesuai utk aku. Oklah, polaroid- sgt sesuai pki masa memandu utk elakkan silau dek metahari, 50% diskaun pulak tu, tak terlalu besar- tak lah nampak mcm lalat kalau tgk dr jauh (lalat kan nmpak mata je kalau dilihat dr jauh).

Taraaaa.....

Skuter, hp baru, bla..bla..blaa... dan senarai barang utk dibeli itu tak pernah habis. Aku berfikir2 nak dye rambut lagi bagi menutup uban yg semakin byk...Kena cari dye yg 'halal' lps ni...Hehe...

Nafsu perempuan tu byk, ada 9 berbanding nafsu lelaki yg cuma ada 1. Jadi, sebagai seorang perempuan, aku tak terkecuali. Bak kata Ust. Kazim, "bernafsu sikit salah, bernafsu byk pun salah". Haha...Sendiri kena kontrol la. Btl tak?. ;P

7 comments:

rambomadonna said...

Yop, harus kah di"highlight" bahawasanya Abang R yang suggest ko beli sunglass tu! Kalau mcm tu akak pun akan beli sunglass (as a MUST to look STYLO".

Anyway, memang imej Hajah Sue Allen lah dgn sunglass tu, ditambah pulak dengan tudung owning hehehe

Si Yoyop Bah... said...

hehe...HARUS dihighlight. Sbb itulah aku suruh kedua2 PESAING aku baca dan komen entri kali ni. Nnt kita g Jitra (INSYAALLAH), kita ber3 MESTI tampak sytlo...

Hehe...Psl Imej Hjh Sue Ellen, aku kurang faham la..Aku nmmpk matang ke?

rambomadonna said...

Tau takpe...

Si Yoyop Bah... said...
This comment has been removed by the author.
Si Yoyop Bah... said...

Xpe Jaime...Kalau aku ditakdirkan berjaya dlm persaingan ini, imej ku ko tidak boleh pertikaikan lagi slps ini..... Kerana .... (diminta Pn. A utk menyudahkan "simulasi" ini). Haha

norzah said...

Aduh imej baru nampaknya Hjh Sue. Memang mantap dan lebih kuat auranya, Dgn sunglass hitram, biru atau coklat, warna alam pun berubah. Bagaimana rupanya dunias dari balik kaca bertinta?

Si Yoyop Bah... said...

Hehehe...gembira Norzah bg komen. Utk jaga dan lindungi mata je Norzah. Kadang2 smpi berkerut kening tahan silau masa driving tgh hari... Tp kelihatan mantap ke?. Tq.