Saturday, March 24, 2012

Life's like that...

Cuti seminggu (10- 18 Mac 2012) yg penuh dgn pelbagai perasaan. Bosan, tenang, suka, duka, teruja, rileks dan rindu!.

4 hari pertama di Kota Kinabalu, memandangkan tidak ada agenda khas yg disusun oleh coach utk aku, aku lebih kepada membuat hal sendiri. Menyewa sebuah studio apartment, makan semahunya, tidur semahunya, menonton HBO semahunya!. Aku rasa tenang dan rileks...Mana mungkin aku dapat mengecapi aktiviti2 sebegini di rumah. Konfirm aku dibebel oleh org tua. Ada masanya aku mau jg smbg tidur lps solat subuh...rilek2 di atas katil. Bukan selalu, memandangkan 5 hari seminggu aku kena bangun seawal pukul 5 pagi utk bersiap turun kerja. Bila dah mula rasa bosan di bilik, aku jalan mencuci mata di Centre Point ataupun jumpa kawan2 lama yg sdh berhijrah ke KK. Rasa puas dapat berjumpa dgn kawan lama, Atul dan sepupu, Uji.

4 hari berikutnya, lebih kepada berjumpa kawan2 seangkatan dan membuat persiapan PGAWC. Kali ni aku jadi juri. Satu2nya juri perempuan. Boleh juga aku isi ruangan "Kegiatan dan Sumbangan di Luar Tugas Rasmi" SKT. Untuk jadi juri yang bertauliah, kena ikut seminar dan lps tu akan dapat sijil yang diperakui oleh FAI. Berasa suka dan teruja menjalankan tugas dan didatangi oleh pilot2 ganteng, hensem, my taste utk menandatangan score mereka. WoW!. Haha. Ada pilot Malaysia yg mencuri perhatian...tp, alahai...juri 'dilarang' berkomunikasi dgn peserta. Ada juga curi2 cakap, bagi sokongan moral katakan, tp tak nak 'nampak' sgt, terpaksalah mengehadkan perbualan. Hmmm...sudahnya, tak tahu apa 'profile name FB' ataupun no. hpnya.



Kali ni aku agak kurang teruja bercerita psl kemeriahan PGAWC. Mgkin, si "DIA" belum lagi belajar dari kesilapannya. Lebih teruk lagi, "DIA" mencari pasal dengan hampir semua "pegawai" yang bertugas. Apa pun, kelakuannya itu telah pun sampai ke pengetahuan YB Dato' Seri Tengku Zainal Adlin selaku Pengerusi Kejohanan ini. Dalam hal ni, aku 'no comment!'.

Memandangkan flight aku balik ke Tawau pada pukul 4.30 ptg, aku terpaksa 'lari dari tugas' dan meninggalkan pekan Ranau pada pukul 12.00 tghari. (Info: Perjalanan Ranau - KK mengambil masa 2 - 2 jam 30 min). Hai...macam2 cobaan balik ke KK ni. Kenderaan tak ikut jadual, driver pula 'siput' je gerakannya, sampai aku ckp kat driver, "Bang, boleh drive laju sikit ke ke airport?. Sy tengah kejar flight ni". "Sekejap ah, sy kencing dulu". Alamak...time aku 'berAmazing Race Asia Season 5' la pulak dia nak terkucil.

Fuhhhh...sampai di KKIA on time. Agak terkejar2 jg dgn masa yg ada, kejar waktu asar. Tunggu pya tunggu, RETIME la pulak. Flight sepatutnya pkl 4.30 ptg, pkl 4.15 belum lagi boarding. Aikkk...aku pun tya kat kaunter Gate 10. Katanya, "Tu flightnya"- sambil menuding ke arah sebuah Foker yang tgh dibaiki. "Sepatutnya kapal ni terbang ke Lahad Datu, lps tu balik KK. Lps tu baru ke Tawau. Ni pun, belum lagi ke Lahad Datu". Hmmm...Tunggu pya tunggu, ntah brapa kali RETIME, akhir sekali, pengumuman, FLIGHT MH 3055 CANCELLED!. Semua penumpang diarahkan ke Gate 6 utk tindakan selanjutnya.

Oleh kerana semua flight ke Tawau Fully-Booked, maka terpaksalah aku bermalam semalam lagi di KK. Kali ni, penginapan di Megah Tanjung Aru, pengangkutan, dan makan ditanggung sepenuhnya oleh MAS. Aku OK je. Ramai penumpang yang kelihatan marah2. Minta penjelasan itu dan ini. Minta surat akuan/tunjuk sebab itu dan ini. Ntah napa, aku lebih relaks dan redha. Suka, esok sambung cuti lagi. Haha. Tak kisah la aku extend 1 malam lagi. Cuma, aku dah mula rasa rindu pada anak buah yg membahasakan dirinya "Ara Eya" atau Sarah Syahira. Inilah sebenarnya kisah di sebalik status FB tempoh hari.

"Sapa nama adik?". "Ara Eya"

Oklah. Jd, lengkapkah sdh coretan perasaan yang bercampur-baur sepanjang cuti seminggu. Apakah pulak perasaan anda selepas membaca coretan ini?. Luahkan perasaan anda terhadap nukilan kali ini di ruangan komen. Sehingga berjumpa lagi. Byeeeee...

2 comments:

rambomadonna said...

Ara Eya ni anak kak Uji kan? Wah... mcm baru semalam jak aku tgh gambar dia masih baby baru lahir. 3 sudah anak kak uji, si Julizwan pun masuk 3 ... adik mu sapa bah yang satu orang lagi lupak nama dia, nama yg paling panjang kurasa antara the "Su"... berapa sudah anaknya?

"Dia" ni tak fikir kah perasaan laki dia ni. Tak paham betul. Tengku Adlin Chairman Sabah Tourism Board jugak kan ... adventurous man jugak tu. I kat sini bekerja rapat juga dulu dengan kazen dia Dato' Tengku Idaura... cantik2 nama kazen mazen ni... sorang aktif tourism penang, sorang aktif tourism sabah ... tapi asal kelate hehehe

mummy anne said...

Iya, Ara Eya ni anak K. uji . C Wan pun sdh 3. Si Suzalifah @ Imah sdh 2. Si Suhaila...Ntah, biarlah rahsia. Hahahaha...

Aku rasa "DIA" ni bodoh la. Sorry to say, tp semua org bpendapat perkara yg sama. Ntahla.

A ah. Dia la tu. Dia pun join PG jg cuma belum fly solo. VVIP pun boleh huha dgn kami, tp si "DIA", Ibarat tin kosong yang diketuk.