Wednesday, December 28, 2011

2011 in review...

Hmm...merujuk kepada entri setahun yang lepas, uhuk...uhuk...uhuk.... sesungguhnya azam, harapan dan hasrat yang dirancang tidak begitu terlaksana.

Aku masih lagi berstatus BUJANG!. Setelah memberikan sepenuh jiwa & raga (nasib baik tidak ku serahkan DARA), cintaku diKHIANATI!. (Di saat ini lagu Someone Like You mula berkumandang...). Ku sangka panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari...Takpe2, aku percaya, seseorang yg lebih baik ada di luar sana, cuma mgkin dia belum dapat menjinakkan seekor kuda lagi. Hahaha

Aku pun belum Skydiving lagi. Dah sampai Pattaya, tapi kompeni yg mengendalikan skydive tu pula dah 'bungkus'. Patutlah emel aku tak pernah dibalasnya. Aku pun konfiden je sbb kawan aku yg pernah buat tu kata, "ko walk-in je. Bukan selalu full pun". Ada 1 lagi kompeni yang buat tp open for booking pada 10 Dis. Masa tu, aku dah kat Tawau dah. Hmmm...Takde rezeki la.

Yes!. Aku dah selamat ke Vietnam dan siap buat networking di sana. Pemandu pelancong semasa di Vietnam, Kevin Vo telah membuka kompeni pelancongan sendiri. Jd, bila terasa nak shopping atau 'lari' ke Vietnam, u know who u can turn to. Tak gitew?.

Sasaran untuk menakluki 3 negara baru tidak tercapai. Sungguhpun begitu, ada penambahbaikan berbanding tahun lepas.
1) Pada 28 Mei - 1 Jun, sekali lagi aku mengunjungi Maninjau, Padang, Sumatera Barat. Kali ini aku terbang dan disaksikan oleh Mem Besar (mama ku). Ha...kali ni baru dia menyaksikam dgn mata kepala sendiri anaknya terbang.

2) 23 -29 Okt: aku ke Beijing. Maksudnya, 1 lagi keajaiban dunia berjaya ditakluki selepas Piramid di Mesir.

3) Aku terpilih sebagai Team Malaysia utk SEA GAMES ke-26. Yg ni aku btl2 tak sangka. Sukan sekolah pun aku tak pernah wakil rumah sukan. Tup...tap...wakil Malaysia. Biar betul?. Ttp mmg betul. Haha. Nasib baik aku terima. Belum tentu lagi Sukan SEA di Myanmar nnt aku terpilih.


4) Aku akhirnya menemui Joni Balbo di alam nyata, yang selama ini hanya ditemui di alam maya. Op kos aku begitu teruja umpama Hensel & Gretel yang jumpa rumah diperbuat dari gula2 apabila Candi Prambanan dan Candi Borobudur berada di depan mata. Syiok habissss...

Jadi, itulah rumusan utk 2011. Yg pasti, azam, harapan dan sasaran yang tidak berjaya itu akan dibawa ke tahun 2012 untuk dilaksanakan. Mudah2n 2 rancangan yg 'pending' itu tidaklah dibawa skali lagi ke tahun 2013. Hehe. Amin....InsyaAllah...

7 comments:

Anonymous said...

hiihih.. ayat yg pertama tama kali tu.. tu yg aku tak tahan tu,, bole disalah ertikan kalau org otak kuning.. hhihiih.. :P anyway.. this entry mmg coming fm yr heart Yop.. it is ok.. insyaAllah.. someone is waiting for u.. Allah dah reserved somebody yg much much better utk kau diluar sana..AMin ya rabbal alamin.. m really hepi n proud of u my fren.. luv u lots.. <3

Mohd Shazwan said...

cayalaaah hajjah..daebaak

rambomadonna said...

Well tahun ni ... personal development mu memang menyerlahkan Hajah ... maybe itu yang buat seseorang itu makan hati sehingga tak boleh nak memproses glukosa ... akibatnya uols pun tahu kan ...

Jangan lah ikut sangat rentak lagu Adele itew sebab kalau uols betul2 nak carik someone like him, what if sampai ke penyakitnya pun sama ... kan ke haru oppssss ...

I sekarang tgh dengar lagu "Love you like a love song" by selena gomez ... suker sangat!

Si Yoyop Bah... said...

Hahahaha..napa mesti ko merujuk kpd c "sweet pee' ya?. Haha. Dia tak boleh proses glukosa sblm aku kenal dia pun. Itu yg dia bg tahu aku la...Jd, jgn salahkan aku pulak kalau dia make-up tak naik seri ke, atau dia sendiri yg tak naik2 ker. Haha..
Suka ko nyakat aku ek?. Nasib baik kita g Seagate berdua je. Nasib baik takde Nijah, Sya dll. mati aku kena kutuk.

rambomadonna said...

yelaa uols sampai jiwa raga dan olahraga bah dibagi siapa lagi kalau bukan sweet pee. takkan ustaz al imam di mekah tu kot ..

Hahaha ... maybe itu lah masalah yang melanda dirinya kot ... masalah tiada kenaikan aset. takut heols sekadar menguji jer uols ...

i dont think depa akan kutuk lah tapi kesah ini akan menjadi lagenda sepanjang zaman

Si Yoyop Bah... said...

J, yg aku serahkan jiwa raga dan olahraga bukan si sweet pee tp si tuuut (Yg aku cerita masa aku call ko tu). Aku tak suka sweet pee sbb dia selalu kata seolah2 kerja aku ni rendah sgt gajinya dan kerja dia tu berangka2 pendapatannya. Apa dia hengat aku nak sgt ke duit dia?. Itu yg aku tak leh terima wp belum terbukti naik atau tak naiknya. Haha. Psl la aku kalau ckp dgn ko ni mesti merapu2. Tak baik tau.

MiN said...

aminnn.. good luck to u in 2012 :D