Wednesday, September 9, 2009

ALLAH peduli!

Mcm tajuk lagu Agnes Monica yg kontroversi tu pula kan?. Mmg ngam habislah dengan cerita entri kali ni.

Khamis lps, semasa Morning Prayer, aku diumumkan sbg salah seorang penerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC). Sebelum ni, ramai yg kata, "kalau pandai kipas bos, senanglah dapat". Dan kenyataannya, aku bukan jenis yg suka mengampu. Tak kiralah siapa bosnya, kerja tetap sama. Bak kata Pak Lah, "Bekerja bersama-sama saya, bukan bekerja untuk saya". Sememangnya aku layak menerima APC ini. Mmg kadang2 terasa tekanannya, tapi dah namanya kerja kan?. Dan kerajaan membayar anda untuk itu. Dan sebaik menerima berita baik ini, aku rasa gembira dan bersyukur kerana keikhlasan dan penat bekerja, diberikan ganjaran. Sesungguhnya, ALLAH peduli kepadaku.

Majlis penyampaian APC akan berlangsung pada Oktober nanti. Dan habuan untuk anugerah ini ialah RM 1k. Selepas ini, aku akan cuba memohon untuk jawatan Guru Cemerlang pula. InsyaAllah, tawaran permohonan dibuka tahun depan. Dan mudah2n, aku dapat jawatan itu. Amin...

Kepada pembaca entri sekalian, sekiranya anda menghadapi situasi yang sukar, mohonlah pertolongan kepadaNya. Sesungguhnya ALLAH peduli. Cuma doa anda itu dikabulkan samada lambat atau cepat sahaja. Ingatlah, always give the best and the best will come back to you.

7 comments:

nuranne said...

"Allah kau mudahkan perjalan Kak Su, kau limpahkan rezeki untuknya....Amin"

rambomadonna said...

Tahniah suhaila ... so takde alasan lagi lah taknak ke KK sebab tiket mahal. Kalau ndak pergi kenduri si nijah pun ndak best sebab dia kan pembuka tirai.

sd. said...

why didnt i know about this???!

nampak sgt x masuk morning prayer ls week. hah.

sape lagi dapat.

CONGRATS!!

MiN said...

yop.. congrat!... i likeeeee.. ayat last skali hang tuu.. "always give the best and the best will come back to you."

Si Yoyop Bah... said...

Muchas Gracias to all of U. Ayat akhir tu nasihat cikgu matematik masa tingkatan 5, dkt2 nak hbs sekolah/SPM. Power ayat ni. Sampai skrg aku ingat. Mmg betul kan?.

sun ah said...

Tahniah! bangga jadi kawan ko... as for me, I always try to do my best, but then I alway whine along the way..
Harap dapat tiru semangat ko dan berjaya dalam hidup dunia dan akhirat..

Si Yoyop Bah... said...

Awww...Aku terharu dan terkesima(sambil tertunduk malu). Actually, I got the drive to succeed since I had a crash on Abe Muszaphar Shukor. He is not just an Orthopedic Doctor, but also a model, entrepreneur and the 1st Msian Astronout. Still remember his advice to me, "Suhaila, when the mind believes, the body can achieve". Smpai skrg aku ingat dan bagaimana lidah ku kelu disaat itu. Awwww...