Saturday, January 9, 2010

Halalkan Gaji Anda!

Sesi persekolahan telah seminggu berlalu. Dan sepanjang seminggu yang lepas, Cikgu Suhaila langsung tidak mengajar atau masuk kelas. Hahaha...Betul...Ini kerana tahun ini jadualnya hanya mengajar Tingkatan 4 dan pelajar Ting. 4 ini hya akan mendaftar pd 14 Januari. Maklumlah... sekolah menengah Teknik.

"Dan apakah yg dilakukan oleh cikgu itu sepanjang minggu lps?. Jom kita terjah!!!! Nas Ahmad dari skuad Melodi akan merungkai isu kepada suatu persoalan..."( Lagu Terjah dari Amy Search sedang berkumandang).

Nas Ahmad (NA): Khabarnya U dah kembali bekerja selepas sebulan lebih bercuti. Boleh U bagitau mcamana hari pertama U?

Cikgu Suhaila (CS): Eiii...U ni...tau je kalau I. Ok jerrr, I sibuk 'show-off' gmbr I masa kat Korea dan sibuk tgk gmbr percutian org lain kat Oversea. Mula mengantuk jam 12 tghari. Hmmm...kan masa cuti wajib 'membuta' di waktu tgh hari di samping kurang tidur akibat menjadi 'operator pengeluaran wanita' sehingga tgh malam.

NA: Oh ye ke?. U wajib 'membuta' ke u makan gaji buta? Hehe...So, Selasa hingga Jumaat, U buat apa pulak?. Takkan tiap2 hari show-off gmbar dan interbiew percutian org kot????

CS: Apa abang Nas ni?. Selasa enjin dah mula panas la.. wpun tak masuk kelas, I menyibukkan diri buat 'core bussiness' tau. Hadir meeting itu, jadi pengerusi meeting ini. No wonder markah LPP2009 I 90sumthg. Tak caya ke Abg Nas? Ni I nak bagi tau kat PP di entry yg lepas, errrr...sapa tu, Cik Rambomadonna dan Cik Suna ye?. Thn 2006, I telah mendapat markah sebanyak 91.30, LPP2007-91.63, LPP2008-94.56. Bukannya apa, sewaktu mendaftar keje di hari pertama dulu (25 Jan 2002), I telah pun diingatkan agar menjaga kualiti kerja dan kata2 yg terpahat sehingga ke hari ini dalam serebelum- HALALKAN GAJI ANDA !.

NA: Tinggi markah U tu...Errrr....dasat ye. Nasib baik terpahat kat serebelum.

CS: Tu la pasal. So, masa cuti, I akan cuti sakan2 dan masa bekerja, akan bekerja macam gila. Sampai tensen2, tekanan dari atas, dari bawah dan pelbagai sudut...cuma malas cerita.

NA: Oh ye ker?. I ada terdengar dr sumber2 yg boleh dipercayai U nak dinner dgn sorg jejaka Isnin ni. Betul ke?

CS: Eiii....dr mana tau ni Abg Nas?. Ye la tu kot...ala...kebetulan dia dtg sini, jumpa je la. Oklah Abg Nas, I ada hal kejap lagi. Nnt kita story mory lagi ye. Bye.

NA: Untuk PP di luar sana, semua isu telah terungkai. Namun, masih ada satu persoalan. Siapakah jejaka yg bakal dinner bersama Cikgu Suhaila itu. Nantikan kupasannya dalam Melodi minggu hadapan. ( Lagu Terjah oleh Amy Search berkumandang ).

7 comments:

Anonymous said...

d melodi yg mna la akn kuar interiew ko ni su..ahad 10.01.10 ni ka?kalu tkda mybe terjahan tk mjadi la tu...atau mgkn jga dlm isu PANAS melodi minggu depan..hehehe...

rambomadonna said...

Dinner dengan jejaka????? Hehehehe .... sebenarnya aku ketawa kerana tiba2 teringatkan kisah makan malam cikgu suhaila dengan seorang jejaka yang letakkan satu kaki atas kerusi. Dan selepas insiden itew, ayat2 memujuk Kak Seri, "kalau menilai seseorang nilailah hatinya, bukan giginya hahahahaha ...

Si Yoyop Bah... said...

Hahahaha...kalau gigi pun dah kuning apa lagi yg layak dinilai?. Jejaka itu kawan sekolah menengah la..Selepas hbs SPM kami tak penah jumpa sehinggalah mlm td (pertemuan di awalkan). Dia bapa kepada 6 anak. Kawin muda...Anak sulung umur 13 thn. He is "somebody" rite now...dulu bodoh dr aku. Hahaha. Rezeki org kan, kita tak tahu. Tp bagus jg dpt cntct balik...byk prospek.

rambomadonna said...

Cikgu, mana boleh begitu. Biar giginya kuning jangan hatinya atau otaknya kuning. Bahaya!

Kenapa juga ko keluar dengan laki orang nie? Aku ingatkan dengan SOULMate ... ada lah nanti makin diterjah oleh Abang Nas dalam melodi minggu depan ...

"Skandal Cikgu Suhaila?"

Si Yoyop Bah... said...

Jaime, aku berhak keluar dgn sesapa yg aku nak. Biarlah aku diterjah oleh Abg Nas. Aku nak menggantikan carta PANAS Melodi yg diterajui oleh Memey Suhaiza. Biarlah aku socially active asal tak SEXUALLY active.

rambomadonna said...

Memey Suhaila hahahaaha

MiN said...

hahahaha.. weii.. berapa kali minggu dah lepas nih.. explainantion tu tak cukup.. anak enam dahhh.. aduiii.. aku anak kucing ja banyak nihhh