Wednesday, December 30, 2009

Selamat Tinggal ...


Jika setiap akhir tahun setiap kakitangan kerajaan perlu mengisi Laporan Penilaian Prestasi, maka inilah Laporan Penilaian Prestasi 2009 penulis.

*Selepas ini penulis akan dipanggil Pegawai Yang Dinilai (PYD) dan pembaca blog sekalian akan bertindak sebagai Pegawai Penilai (PP).

1. Aktiviti/Projek Yang Ditambah
  • ParaGliding. Kos byk tp bila dah 'melekat' ... PYD myandang gelaran Guru Ikon Kokum U disbbkan aktiviti ni.
  • IT Skills- Blogging, FBing, Movie Making, YouTubing, etc. Semua pun mula tahun ni.
  • Korean Escapade- Tidak terlintas pun utk ke Korea thn ni. Syukurlah, berbaloi-baloi.
  • Menjadi LandLord- syukurlah...ada duit masuk tiap2 bulan dan rumah pun kira terjaga la.

2. Aktiviti/Projek Yang Digugurkan
  • KAHWIN. Sebenarnya, tidak pernah digugurkan, cuma...tidak kesampaian. Dah lbh kurang 5 thn berturut2 aktiviti/projek ini disenaraikan dlm Sasaran Kerja Tahunan (SKT) di awal tahun. Dan spt tahun2 yg sudah, PYD mensasarkan hujung tahun untuk 'mengawan'. Haha
  • Health & Beauty Conscious. Tak juga digugurkan cuma perkembangannya agak perlahan. PYD ada mendapatkan suntikan Vit C (dlm 2X), manicure & padicure ( dlm 5X), facial (1x) dan urut 1 bdn ( dlm 5x) serta dptkan khidmat make-up dr saloon (1x). Hmm.. beli kosmetik?. Takde... sbb tak akan dipakai sehinggalah expired. Cuma...high dosage of vit E, EPO pills dan food supplements yg lain habis la dimakan.

Laporan/Ulasan Oleh PYD
  • 2009 adalah tahun yg agak 'klimaks' kerana profession perguruan mengiktiraf sumbangan PYD sepanjang tempoh perkhidmatannya selama ini disamping PYD dpt melaksanakan aktiviti2 tidak formal yg lain dgn jayanya.
Off-record:
Thn dpn, PYD tidak mensasarkan apa2 pun utk professionnya kerana gerenti tiada pengiktirafan bakal diterima thn dpn tapi utk 'tugas' selain tugas rasmi...PYD mmg akan all-out. Mudah2n segala yg dirancang dipermudahkan. Plan telah tersusun rapi. PP just wait & see, ok.

7 comments:

rambomadonna said...

Menarik entry kali ini... kreatif. Markah PPK untuk pencapaian tahun ni adalah 85%. Kalau planning kawin tahun nie tak "terbengkalai" PPK akan berikan markah 90% hehehe.Bagaimanapun markah 85% (yang agak tinggi) diberi pun sebab PYD baru menemui SOLmate and SOULmate.

Nampaknya hanya Niejah yang dapat anugerah cemerlang bagi tahun 2009 kerana telah berjaya mengawan pada tahun nie hahahah

Si Yoyop Bah... said...

Hahahahahaha...Kalau aku "Ooo..kamu ketahuan' dan "Gothcha" lg, 1 hr lagi aku trauma. Thn ni kalau Nijah menghasilkan "Bibit2 Chenta", PPK akan bg markah 93%. Wahahahahahahaha.

sun ah said...

Mohon maaf tetapi PPP terpaksa mengembalikan LPP2009 dengan teguran.
Untuk makluman, dalam ruangan 'Aktiviti/Projek yang digugurkan', aktiviti-aktiviti yang dimasukkan adalah aktiviti berterusan dan rutin. Oleh yang demikian, tidak perlu dimasukkan ke dalam LPP. Sukacita diingatkan bahawa LPP hanya menilai aktiviti yang dirancang untuk dibuat dengan jayanya pada tahun yang sama. Dan bukan berdasarkan cita-cita yang bermula dari zaman remaja -_*

sun ah said...

chit! my wink tidak jadi.. guna yg besa jak la... ;P

Si Yoyop Bah... said...

Hahahahaha...itu bukan cita2 dr jaman remaja lah PP. Mgkin kena Pakej RANGSANGAN Ekonomi br projek ni jln kot...Kalau tak, asyik terbengkalai je. Tak pe, budget 2010 ada ke arah itu. Paper work pun dah siap. Tinggal cari tenaga kerja dari Bangla/Indon/Myanmar je. Hahaha.(PP kenalah faham bahasa yg digunakan utk mengelakkan 'trauma' PYD akibat peratusan yg rendah).

rambomadonna said...

Pakej Rangsangan Ekonomi????? Apa yang dirangsang tu PYD? Sungguh 18SX gitew huhuhuhu

MiN said...

no komen...