Saturday, May 16, 2009

Happy Teacher's Day...

Bersama sebahagian pelajar yang dididik

Tanggal 16 Mei- Satu tarikh yg disambut setiap tahun bagi mengenang jasa guru. Tema Hari Guru tahun ini ialah: Guru Pembina Negara Bangsa. Dan sebagai salah seorang yg berada dalam kelompok warga pendidik, hari ini Cikgu Suhaila bersama cikgu2 lain yg mendidik di SM Teknik Tawau diraikan.

Pembacaan ikrar guru.
Yg baju hijau muda+kuning tu pengetua: Pn. Fitriani Wahid


Marilah kita bersama2 merenung sejenak antara ungkapan syair yg ditulis oleh A. Samad Said,

Jika Perdana Menteri berkuasa,
Jika Raja naik takhta,
Jika Presiden sebuah negara,
Jika Peguam menang bicara,
Jika Penulis terkemuka,
Jika sesiapa menjadi dewasa,
Sejarahnya bermula dengan seorang guru biasa.

Ya, walaupun gaji guru tidaklah seberapa, wpun jawatan guru tidaklah gah mana, fikir2lah, tanpa guru, siapalah anda pada hari ini...

Bersama Cg Hasnishahida, yg pertama kali menyambut Hari Guru

9 comments:

nuranne said...

tanpa kak su juga, sy xkan terinspire utk meneruskan cita-cita di bidang peguruan....selamat hari guru kak su

Anonymous said...

budak2 skr ni bkn mau belajar dgn cikgu. dorg suka belajar dgn c barney,ultraman, geng bas sek etc... apa nak jd budak2 skrg ni...

sd. said...

becsuse you is you, i forgive you.

my real name is hasnisyahida.

:)

sun ah said...

sue, ko tau the night b4 mesej ko tu kan, aku mimpi. ..
Bah, kalau sudah mimpi memang lauk punya. Ketinggalan flite la, pemandu teksi bawa aku nta ke mana sampai aku lari naik bas la (dia bawa beg aku! siut..), kena bom la.
Tapi yang prominent dalam mimpi ku adalah suara ko panggil nama aku dan juga jaime complaining... pasal bom lagitu dia complain hahaha!
BTW, dalam mimpi tu ko suruh aku tunggu ko..
all in all, aku bangun berdebar-debar dan jam pun baru pukul 3.45 am. So, aku asyik terpikir apa maksud mimpi tuh.
Bila aku dapat mesej ko tuh, terus aku fikir...patutlaaa...

singamaraja said...

Singamaraja melawat anda

rambomadonna said...

macam mana aku boleh berada dalam mimpi lauk hangit ko and complainning on bombs?

ada bombshell kot hehehe ...

sukar aku nak tafsir sebab i am not a terrorist hehehe

Si Yoyop Bah... said...

Suna, komen ko pjg berjela. Tp aku tak paham satu habuk pun. Sorry to say, but that's the truth bday gal.

MiN said...

wah wah wah.. dapat banyak hadiahhhh..

wei.. guru merupakan jawatan yang boleh dapat pahala banyak tuuuuuuu

Si Yoyop Bah... said...

Patutlah bahu kanan aku senget sikit.
Berat dengan pahala yg semakin betmbh