Saturday, October 17, 2009

How I Stay V&C?.

Di kala media elektronik dan media cetak dihujani iklan program pelangsingan badan, alat menghancurkan lemak, makanan penahan lapar dsb, di kala rakan2 sibuk berdiet a.k.a berpuasa, berurut pecahkan lemak dan berspa untuk kurangkan 0.1 inci lemak di pinggang, di kala itu aku berfikir, adakah aku perlukan semua ni?. Hmm...rasanya tak perlu. Bak lagu Hetty Koes Endang, "aku masih seperti yang dulu....".

How I stay voluptuous and curvaceous?. Easy!. Jumaat petang, I cuci kereta kelisa memek. Untuk seminggu lbh ni, inilah kereta yg I pandu sbb otomatik, kalau kotor senang di cuci sbb kecil dan sebab utama sekali ialah minyaknya masih banyak. Haha (Memek di Malaya skrg bertemu cucu).

Dan hari ini, sempena cuti Diwali, I cuci Unser pulak slps kira2 sebulan tidak dicuci. Bukan kerana malas, ttp kerana cuaca hujan hampir setiap hari menyebabkan ia tidak berbaloi utk dicuci. Memandangkan hari ini awal pagi I tgk langit cerah je, jadi lebih baiklah I teruskan niat suci itu. Mmg kotor disbbkan taik burung lbh kurang 5 tompok, lps tu ala2 taik cirit. Mmg panjang la aliran taik itu...Taik cicak dan debu jgn ckp lah. Lps cuci, tanah/pasir yg terkumpul kat simen....punyalah....mgkin sbb cat multi silver, jd kurang lah kelihatan kotornya Unser itu. Tp segala jenis taik burung dan cicak, mmg outstandinglah nampak.

Bersinar2 slps dicuci.
Kelihatan tangga digunakan untuk cuci bahagian atas kereta.
Maklumlah, ketinggian penulis blog yang agak "rendang".

Kalu tak de rancangan TV yang best dan terasa boring, I akan membuang kalori kat jari jemari pulak. Gunting cili kering. Haha. (Saja bantu K.Uji, dia kan bisnes nasi lemak. Cukup bulan, dia belanja mkn la sbg upah. Biasanya I akan minta Pizza/Sate kambing).

Hmmm...esk mgkin I membakar kalori 1 badan dgn mengiron baju kerja selama 2 minggu. Yelah kan, hujung minggu dpn I outstation kat KK.

That's the secret how I can stay in shape and V&C. My ideal body mass still 50kg and my cut still maintain 3*-2*-3*. Huhu...Pandanglah lihatlah, tiru mcm saya...

9 comments:

MiN said...

hahahaha... aku pun v&c gaks... tapi dari pandangan aku ja laa.. org lain I dunno laaa.. tapi tang tangga tu.. aku tutup mulut aku tersipu2.. tak pa laaa.. aku memahami :)

ayat taik tu punnn.. ishhh.. sungguh kurang sopan burung2 itu yaaa...

Si Yoyop Bah... said...

Hahaha..ko mmg V&C dr pandangan aku. Cuma, sbb ko selalu pki baju longgar, V&C mu itu tak terserlah. Tp sbb ko penah sebilik dgn aku,aku nmpak apa yg org lain tak nampak.
Haha..tangga itew?...tak pe lah...asalkan tak nyusahkan org lain.
Akan ku ikhtiarkan bagaimana nak mendisiplinkan burung2 itu. Kalau nak berak, carilah toilet. Jgn main buang je.

MiN said...

hahaah.. cayalah yop.. hanya kau saja yang tahu.. hehehe.. baju longgar.. angin masukkkkk

rambomadonna said...

tunggulah aku punya V&C nanti hehehe

Si Yoyop Bah... said...

V&C jg ke kalau potongan bdn 36-36-36?. Hahaha... Abe Hasse pun kebingungan time ko present model.

sun ah said...

berkenaanka kalau aku bagitau, kucing di rumah sewa aku pun tidak berdisiplin..hehehe..

BTW, u forgot the bootylicious part..

rambomadonna said...

suna ... apa kaitan kucing rumah sewa mu dengan entry ini? bagaimana pula dengan penyewa nya? berdisiplin ke tidak?

Si Yoyop Bah... said...

kalau duduk SPM, BM karangan Kertas 2, sah gagal bah si Suna ni. Org ckp psl V&C, tiba2 psl kucing. Den pun tak nmpk kaitannya...Apa laaaaaa

sd. said...

disebabkan sy sayangkan jumlah lemak di badan sy yang kini semakin menyusut, jadik sy hantar kereta sy ke tempat basuh kereta. at least sy menolong budak2 yang ndak ada ic itu bagi makan.

:)

rajin kan? opps. baik kan?