Monday, April 13, 2009

I'm Like A Bird.

At last, my dream accomplished! The dream of feeling like an eagle, soaring in the sky. Actually, it started 8 years ago when I read an article about PARAGLIDING.

Paragliders line-up.
From left: Cg. Jesteni, Amin, Nester, Awang, Cg. Wan,
"The one & only G.I Jane", Capt. Haz9, Majis and Ust. Asnawi.

My couch was Capt. Haznain. So, abt 2 pm on 10th Apr, we did ground training at UMS. I was the freshest 'student' for the day and the one and only "G.I Jane". Masa mula2 melawan angin dgn payung yg terbuka sj dah memenatkan, ditambah dgn cuaca panas terik. But credit was given to me due to my 3rd attempt, I already floated. I nearly 'throw-up' during the training session. My face became bloodless and I hope U can imagine how tiring, tough and exhausted I was during the training. And because of that incident, they called me "fair & lovely" a.k.a Pucat Lesi.

Pose first before taking-off.

The next day, we headed to Ranau to apply what I learnt. The situation was a bit diff. here, because the wind agak kencang. No more sepoi2 bahasa like yesterday. So, it was quite harder for me to take-off. To make the story short, I did 5 take-offs (& 1 tandem with Ust. Asnawi), which was outstanding for a beginner. (This was what Capt. Haznain said, okay). My 1st take-off was a disaster-jatuh tersungkur U. From paras pinggang hingga bawah lutut bersalut debu. And on my 3rd take-off was a catastrophe, landing atas batang kayu. Punyalah dorg risau takut my ankle injured. Tp I tell U, mmg sakitlah. Ouchhhh.... My 4th take-off, fuhhh...jauh jglah landing. Terasa jugalah berada di 'awangan' kejap. Again, credit for me due to outstanding performance.


This was how my left arm looked-like after 2 days training.

Thank God! Bruises was my only Worse Case Scenario happened to my right arm.

Ckp byk pun tak guna. For more Videos of me, you just simply click here and also here.

18 comments:

nuranne said...

nda pa....those bruises r souvenirs.....

sd. said...

uw! sexy hand u. :p

seb baik nda apa2.

amin... (haha)

;)

MiN said...

yop.. aurat.. aurat.. :)

wei.. link dalam youtube nih http://www.youtube.com/watch?v=OXqaWxytVY8

gambaq sapa.. time nih ka??

MiN said...

ok yop.. aku jumpa dah.. lawaks plak aku tengok hang nak berlepas.. tapi as they said.. good spirit yang hang ada tuh pun kira baguih.. bila la aku nak try nihhh.. aku yang berat nih leh melayang dak yop.. hehehe

Si Yoyop Bah... said...

Hahaha. Ko boleh melayang min. Jom a.

rambomadonna said...

suhaila, gambar left arm ko kalau silap pandang nampak mcm gambar paha ... hampir nak mengucap aku hehehe

Mana ko curi seluar loreng tuh... ko ndak bagi balik kah atau itu seluar kapten haznain..

Si Yoyop Bah... said...

hahahahahahah. Mula2 pun sy tgk mcm gambar paha. Kalu org yg "kreatif" skit mmg ke situ fikirannya. Seluar tu I pya lah. Kalu Haz9 pun, mesti berlipat2 kat bawah. Apalah... Kena tahan nafas lah pakai balik seluar tu. Nampak sgt belly aku mengalami pengembangan.

rambomadonna said...

nasib ko sudah letak dalam entry as left arm, jadinya right leg kah sure kecoh satu tawau perihal seorang sigu memasukkan gambar separuh bogel dalam blog.

aku tgh tgk youtube ko nie. hempas pulas kapt haznain bagi stabilkan ko sama parachute tuh ... yelah parachute pun lagi besar dari ko hahaha... patut lah bruises all over ... nasib bukan bruises nakal ...

Si Yoyop Bah... said...

Hahahaha. Aku ni, nakal tp "baik". Nnt lah ko try dulu br ko tau, Kapt Haz9 ke, ko ke yg hempas pulas.

Anonymous said...

bole tahan jugak c mandaks ni .. nasib baik ndak d serungkup kain parachute tu

sankai said...

weweitt...
patutla beriya-iya register G I Jane itu...

len kali mau ikut baa...

Si Yoyop Bah... said...

Jom. Aku g lagi 30 apr-3 mei, 8-10 mei, cuti sek jun.

dawn said...

best bah sue.. kalau aku tidak lagi mau kahwin mau juga aku join. hehehe. nanti aku pakai gown nampak pula mcm baru ditumbuk kan

MiN said...

aku nak ikut gaks.. weii kat kulim tak leh buat kaaa paragliding nih... jeles teramattttt sangat nih... jaimeee buat lawaksss

MiN said...

yop.. aku tunjuk 2 videoclip yang hang terbang tuh... opismate aku salute hang la yop...

Si Yoyop Bah... said...

krm slm kat ofis mate hang. Ckp kat dorg, I luv U. hahhahahaah. Jom, confirm ko bleh lose 5 kg lps buat. Advantage ko ialah, ko mgkn bertenaga lbh dr aku (kalu tgk saiz bdn la). Tp tak tau la pulak....

Kalu ada paragliding kat kulim buat la. Aku tak tau tmpt ko ada ke tak. Tp mgkin mahal lah. Skrg yg kat ranau ni tgh promosi. Tp bila dah bertauliah jurulatih2 ni, mahal la.

MiN said...

aku rasa kat kulim tak dak la yop... tak pernah aku dengaq paragliding kat kulim.. tapi insyaAllah.. kalau berpeluang.. aku akan grab!

sd. said...

wow!

17 comment!!

PECAH REKOD!!!