Showing posts with label Sumthg to wonder. Show all posts
Showing posts with label Sumthg to wonder. Show all posts

Monday, April 21, 2014

Ikon Metro.

Ikon Metro la sgt. Haha.


Metro Edisi Sabah  & Sarawak, m/s 3, 13/4/2014

Dijadikan cerita...Pada suatu hari, bertarikh 31/3 ( hari pertama kembali bekerja selepas Cuti Tanpa Rekod selama 5 minggu dan disambung dgn cuti sekolah selama seminggu ), aku ditanya oleh seorang rakan sekerja, "Kak Su berminat ke diinterbiu oleh wartawan, masuk paper?". Aku, "pehal pulak?". "Adik si Kartini bah, cari bahan untuk Metro. Dia mau interbiu aku, tapi aku takde apa2 mo ditonjolkan. Jadi aku pass la kpd org yg lbh layak. So aku fikir kakak calon yg lebih layak". Jd macam biasa, aku positif je. Aku katakan, "Ok jerrr". "Betul ah?". "Ok jerrrr".

Minggu berikutnya, 7/4 ( Isnin ), otw nak ke kereta utk balik slps seharian bekerja, aku dihampiri oleh Kartini. Kartini, "Cikgu, ada org mo jumpa cikgu ni". Aku, "Siapa?". Kartini, "Ni nah. Adik saya, wartawan yg mo interview cikgu tu". 

Wartawan, "boleh saya interbiu cikgu skrg?". Aku, "boleh esok ke?. Sy mo balik dah ni". Jawapan agak 'jual mahal' memandangkan aku keletihan mengqada kerja yang ditinggal kan selama lbh sebulan disamping belum mengerjakan solat asar. Wartawan, "sekejap ja ni cikgu", sambil mengeluarkan kamera DSLRnya dr beg. Aku, "skrg sy tak cantik. Kalau mo ambil gmbr esk ke time muka sy masih fresh dan lipstick masih ada". Wartawan, "bila cikgu free?". Aku, "rabu sy free". Wartawan, "ok, skrg sy interbiu cikgu sekejap, rabu kita photo shoot". Aku, "Ok, skjp ja aaaa. Tidak lbh 15 minit".

Jadi, sesi intebiu pun berlangsung. Bermula dari profile diri Ikon Metro dan sesi interbiu bertambah hangat bahagian hobi. Wartawan, "boleh saya tahu hobi cikgu?". Aku, "hobi saya 2 jer, melancong dan paragliding". Wartawan, "Argghhhh...(menjerit). Paragliding!. Yg sukan ekstrem tu?. Biar betul cikgu?". Aku, "betullah. Sy nampak mcm bergurau ke?". (Jawapan org yg kePENATan selepas seharian beKERJA). Wartawan, "jgn tlampau serius cikgu. Ok, cikgu sdh melancong ke mana?". Aku, "Sy sdh melancong ke 19 negara". Wartawan, "Arghhh...biar betul cikgu". Dan semasa aku sebutkan satu persatu negara yg sdh dikunjungi, wartawan itu pula yg begitu sexcited mendengarnya. Sebagai bukti apa yg aku perkatakan adalah benar belaka, aku tunjukkan video Paragliding aku, lbh tepat lagi video 2nd FAI Asian Paragliding Accuracy Competition yg baru berlangsung 2 minggu lps, video skydiving aku yg kbln ada dlm smartphone aku. Baru dia tahu tinggi rendahnya langit. Hahahaha. Baru buku bertemu ruas. Hahahaha. 

9/4 ( Rabu ): Hari yg dijanjikan utk photo shoot. Aku siap mmakai dress terbaik yg aku miliki berwarna oren hari ini. Siap membawa kasut tumit tinggi berwarna emas setinggi 3 inci dan siap meminjam eye-liner, blusher dan compact powder dr kawan sekerja. Errkkkkk.....manalah aku ada semua bahan make-up ni. Dulu ada tp pki sekali dua je. Sdhnya, berakhir di tong sampah sbb EXPIRED wpun masih belum luak lagi. 

Janji antara 8.00 -10.00 pg sbb 10.00 aku ada meeting. Bila jam dah menginjak dan batang hidungnya belum kelihatan lagi, aku pun call la c Yati ( wartawan itu la ) ni. Bolehnya dia ckp, "alamak sorry cikgu, sy tgh sarapan. Boleh nnt jam 12.00 sy dtg". Aku agak meruap juga la. Nasib sabar itu separuh dari iman. Dlm hal ni, dia yg set masa photo shoot dan nasib baik jg la aku tak perlu byr apa2 utk 'glamer' ni. Aku cuma ralat cara dia bekerja. Kalau pun ada 3 artikel yg perlu disiapkan, INFORM aku. Tak la aku tertunggu2. Ni kalau aku tak call, dia tak call. Hhhmmmm....Sudahnya, aku balas balik apa yg dia sdh buat kat aku. tepat jam 12.20 aku keluar makan tgh hari. Dia call dan sdh smpi sekolah. Aku jawab dgn penuh sopan sekali, "Sy tgh keluar makan. Tunggulah. Lps makan sy akan balik sekolah". 

Photo shoot session- Byk posing, ada ditempat teduh, ada di terik matahari. Kadang2, ada posing yg disuruh buat tu membuatkan aku malu. Mcm gaya menggoda gitew. Tak shesyuai la bagi seorang Hajjah. Yg tak shesyuai, aku tak ikut. Eeiiii...malu nnt aku dikutuk oleh org yg kenal dan membaca paper tu nnt. 

13/4: Berdebar-debar hati menanti keluarnya artikel pasal aku. Apa yg ditulis?. Gmbr mana yg keluar?. Cantik tak muka aku kat situ?. Tak nampak gemuk ke aku?. Mcm2 yg difikir. Haha

Paginya aku sibuk buat house-hold chores. Pagi betul pun paper belum ada lagi. Maklumlah Tawau...segala2nya lambat. 

Selepas memasak laksa penang utk makan tghari itu, aku pyalah sexcited bla ada sms dr Yati mengingatkan psl paper utk hari itu. Maksudnya, CONFIRM la artikel pasal aku keluar. Aku takut aku je yg perasan. Lps tu, aku online la hp. Dpt Watsapp dr seorg staff kat sekolah, yg hantar gmbr kat atas tu. Time tu dia kat Keningau dan sblm ni tak pernah SMS, CALL ataupun Watsapp aku. So bayangkan la, tetiba dia watsapp aku. Dan sejurus slps dpt gmbr di atas tu, aku terus fwd kat group Anak Sigu Tiah, Parajokers Is Back dan A. Nik. Wah...mcm2 respon aku terima. Lps tu, aku upload pulak kat FB. Wahhhhh...notification mmg tak henti2 dan ini memaksa aku online sepanjang hari. Haha. Sehingga saat entri ini ditulis, sebanyak 176 Likes, 81 comments. 

Knp aku tak begitu teruja dgn artikel ini?. Hmm...sbbnya aku rasa 30% je yg kami bualkan ditulis. Dialog yg ditulis smcm direka2. Patutla ramai artis menyaman media, Media 'menggunakan' artis dan Media meyiarkan gambar artis tanpa kebenaran dan byk lagi. Mcm itu lah yg aku rasakan. Tp sbb aku bukannya artis pun...bukan berkepentingan pun, jadi aku pun buat 'press conference' kat org2 terdekat je la. Chewahhhh...
Fakta yg tidak ditokok tambah hanyalah aku menyertai Sukan SEA ke-26 di Jakarta dan mewakili Malaysia dalam Pertandingan 2nd FAI Asian Paragliding Accuracy dan profil aku. Yg lain...."rubbish" ( tlalu umum dan ntah la). Walau bagaimana pun, aku tidak menyalahkan Yati sbb akhirnya artikel itu disunting oleh Ketua Editor. Jadi, itulah ceritanya....

Kalau tak dpt baca sbb blur, korg tak rugi apa pun...Hehe. Tp aku masuk paper, ko hado?. Haha

Sunday, January 8, 2012

Berbakti kepada tanah.

Tawau, atau nama jolokannya Bumi Peladang. Mungkin disebabkan kesuburan tanahnya jugalah yang menghasilkan terung kembar siam 3 ini. Sunnguhpun begitu, rasa terung ini selepas digoreng agak sedikit mengecewakan kerana tekstur dalamannya yang seperti span, menyebabkan ia menyerap minyak sungguhpun di goreng menggunakan api yang kuat. ( Memang beginilah komen selepas menonton Masterchef Malaysia).

Ketiga2 terung ini berbuah pada pokok yang sama.

Tinggal di tanah pusaka datuk dan nenek, walaupun cuma sekangkang kera, membolehkan kami bercucuk tanam hampir apa sahaja. Alhamdulillah, berkat berbakti kepada tanah, banyak RM yang dapat dijimatkan. Serai, cili padi, pisang, rambutan, mangga, longan, betik, pandan dan sebagainya hampir tidak pernah dibeli. Ambil sahaja di sekitar kawasan rumah. Kini, aku sekeluarga sedang berdebar2 menantikan hasil pertama dari pohon durian di belakang rumah. Sungguh lama menantikan buahnya sehinggakan orang yang menanamnya sudahpun arwah. Sebelum ini ada yang mengatakan ia pokok 'jantan', ada juga yang berpendapat ia 'mandul'. Pelbagai petua agar durian ini berbuah dicuba. Antaranya menggantungkan kasut, menetak2 perdu pokok dan yang paling kelakar sekali, menggantungkan bra. Hahaha...Bra siapakah yang menjadi mangsa?. Opppssss... atas sebab privasi, jawapan kepada soalan di atas tidak dapat didedahkan.

Bagi yang ber'tanah' tu, wajarlah bercucuk tanam untuk mengurangkan kebergantungan Malaysia mengimport makanan daripada luar negara. Bagi yang tidak bertanah pulak, mungkin kaedah hidroponik patut dicuba. Oklah, sekian sahaja iklan daripada Kementerian Pertanian Dan Industri Asas Tani. Jumpa lagi selepas durian di atas gugur untuk komen lanjut. Byeeee...

Thursday, September 22, 2011

Atlit rupanya...

Female Athletes- No. 6

Diam-diam atlit rupanya. Hehe. Surprise!!!. Selepas 3 kali menolak tawaran ini, akhirnya aku terjerumus juga ke kancah SEA GAMES (11- 22 Nov 2011, Indonesia). Asalnya ditolak kerana memikirkan tanggungjawab terhadap anak bangsa yang bakal menduduki SPM pada masa yang sama di samping perancangan 'merayau' sedia ada yang tinggal menunggu masa saja untuk dilaksanakan. Akibat daripada menerima tawaran 'once in a bluemoon' ini, aku menjadi superbusy. Jadual 'hidup' aku berubah sedikit dan masa 'berfoya-foya' menjadi lebih padat. Bermula sekarang, aku 'berkhidmat' untuk agama, bangsa dan negara sehingga sabtu. 23 -30 Okt aku akan pergi ke Beijing untuk Lawatan penanda aras sekolah vokasional di sana bersama beberapa orang pegawai pendidikan Bahagian Teknik & Vokasional, 1-7 Nov akan menjalani pelbagai jenis latihan intensif, persediaan, perkampungan sukan dan sebagainya, 8-22 Nov bertolak ke Jakarta, menjalani sesi pemilihan peserta akhir dan pertandingan, 24 - 28 Nov akan ke Bangkok dan skydiving di Pattaya, 29 Nov - 4 Dis akan mengunjungi kenalan blog di JogJakarta dan akhir sekali, 4 - 11 Disember akan berada di Kota Kinabalu sebelum kembali ke pangkuan bantal peluk di Tawau. WOW!. I'm NOT complaining!. This is the way of life that I want. Mungkin penat tp aku ingin menikmatinya sementara boleh. Akhir kata, wish the best for me. Gracias....

Saturday, June 18, 2011

ParaGliding Accuracy World Cup (PGAWC) Sabah 2011

Selepas meluangkan 3 hari bersama keluarga (sekembalinya dr Padang, Indonesia selama seminggu), aku 'outstation' lagi ke Ranau untuk bertugas sebagai secretariat PGAWC yang julung-julung kalinya diadakan di Sabah dan merupakan acara terbesar dalam dunia PG di Malaysia. Orang yang bertanggungjawab di sebalik penganjuran ini ialah Lt. Kol. (B) Basir B. Rahman. Selama 3 tahun penglibatan aku dlm dunia PG ini, paling2 pertandingan Spot Landing antara kelab2 PG di Msia je yg ku dengar (itu pun tak penah masuk bertanding...hehe). Aku terus menawarkan diri untuk membantu apa2 yg patut sebaik mendengar pengesahan event ini sebulan yang lepas (kebetulan juga masa event ni masa cuti sekolah. Yo yo o la aku offer diri).

7hb Jun: Sesampainya di Lapangan Terbang Kota Kinabalu pada 7.15 mlm dan terus menunggu ketibaan peserta2 dari Indonesia dan Slovenia. Wah... senang je kenal. Tak perlu tulis di kertas lagi. Sapa yang bawa beg yg lebih saiz, mmg sah bawa glider la tu. Bersembang dengan seorang Mat Saleh, bla..bla..bla...pengalaman dalam PG 24 tahun. Mak aiiiii...lama tu. Terasa diri begitu kerdil (mmg pun kerdil jika berdiri sebelah menyebelah. Kat bawah ketiak dia je). Sembang lagi dengan peserta dr Indonesia, dan mengetahui bahawa Mat Saleh yg dibawa bersembang tadi adalah pemenang ranking pertama World Cup yang berlangsung di Puncak, Indonesia seminggu yang lepas. WOW!. What a feeling when U R surrounded by top paragliders!

Jalan2 cari boot dr htl ke Jesselton. Tiang2 ni menarik perhatian ku.

8hb Jun: Hr ni merayau sorang2 kat Bandaraya KK utk membeli sepasang boot PG dan topi. Boot lama dah sedekah kat sorg pilot PG ppn masa kat Padang. Almaklumlah, takut excess luggage sbb byk beli kain sulam Bukit Tinggi. Hr ni juga berhimpit dlm Hilux macam sardin selama lebih kurang 2 jam dgn Msian PGliders yg baru sampai dari semenanjung untuk ke Ranau. Hr ni, kerja2 penambahbaikan Take-Off (TO) dan Landing Zone (LDZ) sedang berlangsung. 'Sasaran' ditimbus dengan pasir, TO dilebarkan, semak2 ditebas, tandas dibina dll.

Ruang angkasa Kg. Dilek Lohan penuh warna warni.

9hb Jun: Yeah...Kerja sedang menanti. Pendaftaran peserta, check-in hotel, bagi T-shirt/tag/brosure/voucher makan, claim yuran peserta yang belum jelas, sahkan lesen PG/ insurans, undi turutan terbang dll semuanya perlu disetelkan hari ini. Jumlah peserta ialah seramai 57 orang peserta ( 8 dr Taiwan, 4 Slovenia, 2 Hungary, 1 Japan, 8 Indonesia, 12 China, 4 Serbia, 1 Qatar, 3 Montenegro dan 11 Malaysia. Paling sukar berurusan dengan peserta dari China. Ada satu peringkat, aku memanggil seorang pilot Malaysia menjadi penterjemah untuk mempastikan mesej aku sampai kat dorg dan sebaliknya. Hehe. Aku sungguh lega bila jwpn dorg, "tui...tui"(btl...btl). Begitu penat!. Sehingga tak larat nak mandi. Cuma cuci muka dan terus ZZZzzzzzzzz................

Datuk Masidi Manjun diiringi Dato' Seri Tengku Adlin merasmikan PGAWC

10hb Jun: Seawal 8.00 pagi, taklimat pertandingan di Landing Zone untuk kesemua pilots dan taklimat untuk semua officials. Masih lagi menyambung tugas2 semalam untuk peserta dr Hungary dan Montenegro kerana mereka baru sampai lewat malam semalam. Hari ini, 2 penerbangan sahaja dilakukan. Sekali utk Round 1 official attempt (percubaan sahaja) dan Round 1 (Mata dicatat dan ditandatangan oleh setiap peserta). Cuaca begitu panas sehingga memeningkan kepala dan aku mengambil kesempatan 1 jam 30 min rehat (menghormati solat jumaat) utk balik ke hotel dan mandi. Kalau geng Mat Saleh itu, dengarnya mandi berbogel kat sungai sebelah LDZ. Haha. Masa org terbang kat atas, dorg siap sound, "No picture". PANAS!!!!!!

24 thn pengalaman. Matjaz Feraric dr Slovenia. Kali ni jatuh ke ranking no. 3.

11hb Jun: Cuaca agak mendung, awan rendah tapi keadaan angin ok. Hari ini, cuaca berubah2. 2 kali acara terhenti kerana hujan dan angin 'tail-wind'. Walaupun begitu, 4 round penerbangan dapat dilangsungkan hari ini. Walaupun kepenatan, semua gembira kerana tiada insiden yang tidak diingini berlaku dan tiada rungutan/bantahan daripada peserta diterima. Sehingga ini sahaja la aku berkhidmat utk PGAWC ini. Acara penutupan pada 12hb Jun bermula 7.30 mlm namun aku harus 'menarik diri' kerana pukul 7.45 pg esok, berangkat balik ke Tawau.

Team Malaysia. Malaysia Boleh!

Dan berikut adalah keputusan PGAWC Sabah, 2011. Tahniah utk semua pemenang dan yang terlibat dalam menjayakan acara ini.

Monday, August 16, 2010

Tawau Bumi Peladang

Musim buah tiba lagi. Dan kali ni, buat pertama kalinya, langsat (Lansium Domesticum) berbuah dgn byknya. Dan kehadiran buah yg sangat byk, ranum dan kuning keemasan ini hanya disedari oleh seorang pakcik yang datang melawat, apabila dia merayau2 melihat kebun di belakang rumah. Kalau bukan kerana beliau, tiada siapa sedar akan buah langsat itu dan alamatnya, gugur je la ke bumi apabila tiba masanya.


Gmbr di atas menunjukkan hasil tuaian yg ketiga kalau tak silap. Tak habis makan oooo... Hasil tuaian yg pertama dibahagi2kan sesama keluarga yg juga merupakan jiran2 terdekat, hasil tuaian yg kedua disedekahkan kpd sahabat handai. Dan hasil tuaian ketiga ni belum diusik lagi.

Hmm...nak dijadikan cerita, pokok langsat ni ditanam oleh arwah bapa penulis. Tp sepanjang hayatnya, arwah cuma dapat makan langsat ni sekali, itupun ketika buahnya masih masam dan hanya beberapa biji. Masih lagi penulis ingat, kami berbahagi isi langsat ni seorang seulas. Hahaha...asal semua dpt rasa hasil titik peluhnya ketika itu. Sekarang dia dah tak ada, dan anak cucunya dapat makan dgn sepuas2nya. Alhamdulillah... sekarang buahnya manis sekali. Dan inilah hasilnya bila berbudi kepada tanah... (chehhh...gaya ckp tu mcm 'dia' je yg tanam. Hehe)

Sunday, July 25, 2010

Ku bawa jasad dan roh ku pergi...

24- 25 Julai 2010, bertempat di Masjid Al-Kauthar, Tawau, penulis telah pun menghadiri kursus 2 hari. Kursus apa tu?. Hehehe...bukan Kursus Kahwin la, Kursus Pengurusan Jenazah pun bukan, tapi Kursus Intensif Haji 1431H. Surpriseeeeeee......

Penulis baru mengetahui bahawa penulis tergolong dlm senarai menunggu haji pada tahun ini pada 20hb Julai. Sebaik meminta Buku Rekod Rawatan Jemaah Haji di Pejabat Tabung Haji (TH), pegawai tersebut memberitahu, "kamu ni standby, mesti buat persiapan sama seperti org yg confirmed, jadi bila nama naik nanti, terus boleh pergi. Sabtu dan ahad nnt ada kursus intensif di Masjid Al-Kauthar, nnt di sana lah baru saya bagi Buku Rekod Rawatan". Masih rileks lagi bertanya, "berapa kebarangkalian sy naik haji tahun ni?". "Kalau ikut pengalaman tahun lepas, semua nama jemaah Tawau yang standby dpt naik sbb kuota haji ditambah". Haaa...tangan penulis otomatik jadi sejuk. Takut pun ada, tak bersedia pun ada, macam2 pun ada. Maklumlah, penulis kenal diri ini macam mana...Nakal mmg tidak dapat dinafikanlah, tapi baik...Hehe

"Ikat kuat2 ya kainnya, kalau terbuka...bahaya"

Jadi, sebelum jam 8.00 pagi, penulis telah pun tiba dan mendaftarkan diri seorang diri. Kebanyakan org datang bersama pasangan. Hmm...dlm hati terdetik, bestnya kalau dapat datang bersama Prince of Taman Ria (PoTR). Tak kisahla, "I will survive, I am a survivior", I told myself. :(

Jemaah sedang memakai ihram

Jadi, pagi itu kursus dimulakan dengan Tatacara Pemakaian Kain Ihram, Penerangan dan Praktikal Ibadat. Hati penulis begitu tersentuh dan sedih semasa penerangan ketika berada di "Arafah". Arafah ialah tempat berkumpul semua manusia selepas dibangkitkan dari mati sebelum amalannya dihitung pada hari kiamat nanti. Di kala matahari cuma sejengkal dari kepala...Rasanya tidak perlulah penulis menghuraikannya disini, kerana entri ini akan menjadi kurang difahami oleh sahabat yang beragama lain...Yang penting, taklimat yang disampaikan oleh Ust. Hj Cecep itu berjaya menerobos ke lubuk hatiku yang paling dalam. Begitu menginsafkan...

Hari Kedua: kursus dimulakan dengan ceramah kesihatan oleh Dr. Haji Adlan Suhaimi dan rasanya doktor inilah juga yang pergi bersama2 penulis ketika megerjakan Umrah tidak lama dulu. Selesai minum pagi, kursus disambung dengan Ceramah Khas Wanita oleh Ustazah Hjh. Samsiah. Best ceramah ini. Antara perkara yang ditekankan ialah Masalah Haid dan Batasan Aurat dalam Islam dan Adab2 di Tanah Suci. Kelakar juga ustazah ni. Selamba je dia menyebut "pep*k" dan beberapa perkataan lain. Hahahaha. Bukannya apa, kalau disebut berlapis2, dikhuatiri ada jemaah yang tidak faham. Mmg segar mata penulis dan tak kering gusi dibuatnya.

Replika Kaabah untuk praktikal Tawaf.

Selesai solat asar dan minum petang, para jemaah dikehendaki menjawab ujian bertulis dan alhamdulillah, penulis dapat faham sedikit sebanyak apa yang disampaikan sepanjang dua hari. InsyaAllah penulis akan mempersiapkan lagi diri mentally and physically from time to time. Mudah2an segala usaha yang dilakukan membolehkan penulis mencapai Haji Mabrur. Amin.

Tuesday, May 4, 2010

Yuckkkkkk!!!!!!!!!!!!

Pernahkah anda menemui semut, ulat atau rambut dlm mknn anda?. Tentu sekali pernah kan?. Dan apa pula respon anda sebaik menemui "bendasing" tersebut di dlm makanan?. Masih ke terus menyambung makan ( syabas atas nafsu makan anda yg sedikit pun tidak terjejas ) atau nafsu anda terus tertutup?. Hahaha

Inilah yg berlaku kpd penulis pada hari isnin yg lepas. Dan inilah sbbnya penulis suka utk 'mengular' masa bekerja hanya utk jln2 cari mkn diluar kawasan sekolah. (Sblm korg fikir penulis seorg pekerja yg suka curi tulang, lbh baik penulis tegaskan keluar hya utk mkn, dan dgn segera balik slps menyelesaikan tuntutan fisiologi asas itu). Namun aktiviti mengular ini tidak begitu aktif skrg memandangkan Pengetua tlh memberi amaran kpd guru2 dan jg pengawal yg menjaga pagar masuk sekolah, menguatkuasakan urusan keluar staff dan menambah baik sistem kantin sekolah.

Cakap pjg pun tidak guna, better korang klik je link ni yg mengisahkan apa yg blaku.

Friday, October 9, 2009

Kini "ia" tak sunyi lagi tak berpenghuni...

Dah 3 tahun "ia" kesunyian, tak berpenghuni. Dan kini aku gembira, kerana "ia" bakal dihuni. Dan inilah yg membuatkan hatiku berbunga2 ceria dan sinar kegembiraan itu jelas terpancar di wajah.

Tidak perlu menunggu lama. Iklan "To Let" baru sahaja digantungkan di pintu rumah kira2 2 minggu lps. Beberapa hari slps digantung, dah ada yg menghubungi. Mgkn bukan rezeki, pemanggil terpaksa membatalkan niat menyewa rumah kerana kawan pemanggil sdh mendapatkan rumah. Beberapa minit sahaja terlewat. Takpe lah. Dugaan...sudah tertulis. Aku redha...

Home sweet home

Selang seminggu, seorang lagi memanggil. Taufik namanya. Dan dipendekkan cerita, ptg td berlaku pertemuan antara aku dgn bosnya, Kapt. (B) Narayanan Kannan. Dialah yg bertanggungjawab memutuskan untuk bersetuju atau tidak menyewa rumah di Lot 13492, Bandar Sri Indah itu. Dan, beliau setuju.

The Living room & The advertisement- Still hanging

Tarikh 15 Okt ni bermulalah rumahku disewa. Apa yg paling klimaks di sebalik perbincangan itu ialah soal bayaran. Aku memberitahu Taufik sblm ini yg sewa rumah RM 500, tidak termasuk bil air dan bil elektrik, beserta 1 bulan deposit. Bila Kapt. Narayanan myebut dia akan membayar tunai untuk sewa separuh bulan ini, RM 250 + RM 200 (utk bil air dan elektrik) dan bermula pada 1 Nov, dia akan bank-in 2 bulan deposit (RM 500 X 2) + 1 bulan sewa (RM 500) + bil air, elektrik (RM 200), dlm hatiku cuma berkata2, WOOWWWWW!!!!. Makcik Kayo!!!!. Nasib baik terCONTROL. U-no me, if gets excited, sometimes I loose control. Hahaha.

The view from inside out. Can U spot the lake?.

Kelakar juga bila dia menyebut, " I'll pay you 2+1... etc". Terpikir juga apa 2+1, 1+1.... nasib baik tak tya, kalau tya, nampak sangat bodohnya. Hahaha. Maklumlah...jarang menyewa rumah dan tak pernah menyewakan rumah...Nasib baik ckp pya ckap, dia tersebut 2 months deposit + 1 month rental payment. Ohhhh....I get it now.

My "Farmville"- Serai & Lalang bersatu menjadi satu.

Memandangkan isteri Kapt. Narayanan seorang peguam, dia akan buatkan draf penyewaan rumah dan sblm rmh dihuni, kenalah I go thru and sign the agreement or should I say, Memorandum Of Understanding (MoU). Hahaha. Hmm...this what I called, Productive Life. Yelah kan, di saat aku memerlukan duit, alhamdulillah...tanpa diduga, rezeki datang bergolek.

Dapur yg tidak pernah berasap.

Dan apa yg paling menggembirakan ialah, beliau menjamin akan menjaga mi casa sebaik mungkin.

Monday, August 17, 2009

This question is worth USD 1,000.00.

"It" catched my attention with it's extraordinary, bizzare, ass shape.
"It" is hardly found in Peninsular of Malaysia but 'live happily ever after' in Borneo, especially in a Kingdom named, Land Below The Wind.
"It's" scientific name is Artocarpus Odoratissimus.


If you're smarter than a 5th grader, what is "it"?.